Moto ekipējums meitenēm!

Meitenes un moto ekipējums sākotnēji šķiet divas nesavienojamas lietas. Kaut, kas liels, neērts, un ne no augstākajiem modes plauktiem. Tomēr tā nav, mūsdienās moto ekipējums gan drošības ziņā, gan stila ziņā ir augstā līmenī. 2013.gada augstākā modes tendence ir baikeru ādas jakas.

Ja piecus gadus atpakaļ Latvijas moto veikalos meitenēm bija grūtības atrast savam izmēram un stilam piemērotu ekipējumu, tad šodien arī Latvijā ir pietiekoši daudz moto veikalu, kur meitenes var piemeklēt sev tīkamo moto ekipējumu, viss ir tāpat, kā ar motocikla izvēli, atkarīgs vien no atvēlēto līdzekļu daudzuma. Un arī nevar apgalvot, ka dārgākais vienmēr būs labākais, jo cena ekipējumam, tāpat kā daudzām citām lietām mums apkārt ir atkarīga no brenda, modes gada un ražotāj valsts. Ja primārais nav nopirkt Dainese ekipējumu pēdējā gada robežās, tad maciņu atverot šaurāk var nopirkt ekipējumu pietiekoši labā kvalitātē no citu ražotāju plauktiņiem un ar 3gadu atpakaļejošu modi, līdzīgā kvalitātē. Viss ir atkarīgs no apkārt pieejamās informācijas, un uzdrīkstēšanās pajautāt zinošiem speciālistiem.

Būtu muļķīgi noliegt, ka labs motobraucēju ekipējums, nepasargās jūs no gūtajām traumām, vai izšķirošā brīdī neglābs jūsu dzīvību ceļu satiksmes negadījumā. Papildus tam ekipējums aizsargā arī no apkārtējās vides nelabvēlīgās ietekmes (vēja, lietus, krusas, kukaiņiem, akmeņiem) un citiem traumējošiem elementiem. Ikdienas drēbēs slīdot pa zemi vai asfaltu cilvēks praktiski nav aizsargāts pret iespejamām dažāda smaguma traumām. Pats neiedomajamākais moto braucienam būtu izvēlēties īsās bikses, topiku un klikatas, tieši šādos brīžos cilvēkus piemeklē negaidītās situācijas. Tāpēc vadītāja un pasažiera ekipējumam jāatbilst visām drošības prasībām un jābūt pilnīgam.

Meitenes, kas nolemj apgūt A kategoriju, bieži jautā, ko man iegādāties no moto ekipējuma nākot uz pirmo braukšanas nodarbību? Varu teikt, “Ka ar ekipējuma iegāti nevajag steigties un uz braukšanas nodarbībām jānāk ērtā apģērbā, kas ir piemērots moto braukšanai un atbilst ārā notiekošajiem laika apstākļiem.” Ja tas ir pavasaris tad noteikti silta jaka un vēju necaurlaidīga virsjaka, garās džinsu bikses un vēlams apavus, kas nosedz potītes, vienkāršus ādas cimdus, lai pasargātu rokas, un ja ir sava ķivere- tad lieliski, ja nav- mācību laikā instruktors piemeklēs jums atbilstošu.

Motobraucējiem kopā ar citām ķermeņa daļām nepieciešams aizsargāt arī rokas. Cimdi nodrošina labu saķeri ar motocikla stūri un pasargās rokas no nobrāzumiem, kritiena gadījumā. Cimdiem jābūt pieguļošiem jūsu rokām, lai tie nešļūkā un netinas ap stūri, kā arī cimdi nevar būt par šauri vai pirksti par īsi, jo ilgstoši braucot ar šādiem cimdiem radīsies spiedoša sajūta rokās, nespēsiet koncentrēties braukšanai.

Moto braukšanai piemēroti cimdi:

Īsie moto cimdi

Īsie vasaras moto cimdi:

Nr.1 Tie būs plānākas ādas ar iekļautiem auduma elementiem, vairākām ventilācijas vietām,bez garajām aprocēm, bet ar pietiekoši daudz aizsargiem uz pirkstiem. Šādi cimdi ir piemēroti karstām vasarām un īsiem izbraucieniem, vai braucieniem, pa apdzīvotām vietām. Ja ir vējains un lietains laiks, ar šiem cimdiem sals rokas un ar īsajām cimdu aprocēm vējš pūtīs aiz jakas piedurknēm.

Garie moto cimdi

Vējainam laikam piemēroti moto cimdi:

Nr.2 Šie cimdi ir vidējais variants starp plānajiem vasaras vai krosa cimdiem un biezajiem ziemas cimdiem. Āda cimdiem ir biezāka, ir mazāk iestrādāti ventilācijas un auduma elementi. Arī šie cimdi būs ar pirkstu locītavu aizsargiem un biezāku ādu uz delnas-bieži izmanto nubuku, jo tas ir izturīgāks, par pilnīgi apstrādātu ādu. Rudens cimdi ir ar pagarinātu aproci, aproce var būt pieguļoša rokai, bet visbiežāk paplašinātas un pārsedzas jakas piedurknei, aproces stingrumu var regulēt ar kniedēm, gumiju, vai klipšiem. Šādi cimdi ir piemēroti tālākiem izbraucieniem un ceļojumiem.

Pirmajiem moto cimdiem vēlams būt plāniem un ērtiem, lai var sajust motocikla stūri, lai ir vieglāka sajūga un bremžu izspiešana, gāzes sviras pagriešana. Sajūtot motociklu būs precīzāka tā vadīšana. Ziemas cimdos bez moto vadīšanas pieredzes īpaši veiklas kustības ar stūres iekārtām var neizdoties.

Ķiveres:

Lai aizsargātu galvu ir jālieto ķivere, kuras izmantošana tiek pieprasīta gandrīz visās pasaules valstīs. Un kā jau praksē ir vērojams, tad ķivere ir viena no tām ekipējuma daļām, ko motobraucēji iegādājas pašu pirmo. Arī ķiveres mūsdienās ir pieejamas visdažādākās gan cenu, gan izskata ziņā. Izvēloties ķiveri jāņem vērā, ka to pielaikojot, tai jābūt mazliet stingrākai, jo ar laiku iznēsājās, ja ķivere iz brīva, tā nav piemērota, jāskatās mazāks izmērs.

Full face integrālis

Slēgtā tipa ķivere, pilnībā nosedz motobraucēja galvu. Ķivere ar paceļamo stiklu, ventilāciju zoda daļā un ķiveres augšējā daļā. Neatkarīgi no tā, ka zoda daļā ir iekļauta ventilācijas sistēma, nepareizi elpojot un pūšot gaisu uz stiklu, tas aizsvīst. Lai stikli mazāk svīstu tos jāmazgā ar ziepjūdeni. Aizverot stiklu, tam jāpieguļ ķiverei, lai brauciena laikā nebūtu liels troksnis, katra neprecīza detaļa, rada vibrācijas un troksni, kas vēlāk ietekmē motobraucēja dzirdi. Slēgtā tipa ķiveres labi pasargā motobraucēj zodu, jo 35% trieciena kritienu gadījumos, tiek vērsti zoda daļā.

Full face Scorpion ar saules brilliēm

Slēgtā tipa ķivere, kas pilnībā nosedz vadītāja galvu, atverams stikls, uz stikla speciālais aizsargslānis, lai samazinātu aizsvīšanu, speciāls saules sarga stikls, kas nolaižams un paceļams ar speciālu pogu-ar roku to darīt nedrīks, jo ar to šī pacelšanas funkcija tiks sabojāta un stikls vienmēr kritīs ciet. Ķivere ir ar vairākām ventilācijas atverēm un ar piepumpējamo ķiveres iekšpusi, kas ir ļoti labi un tādējāti iznēsājoties ir iespēja iekšpusi samazināt. Ķivere ir aizverama ar plastmasas klipsi un ļoti vienkārši atverama, pavelkot aiz sarkanās lentītes. Ķiveres polsterējums ir izņemams un mazgājam, kas ir ļoti augstu vērtējams, ja ķiveri var izmazgāt un atkal lietot tīru. Ķivere augstā kvalitātē, klusa un ar daudz papild funkcijām.

Motokrosa ķivere

Motokrosa ķivere ar augstu aizsardzības pakāpi zodam, izbīdīts uz priekšu, lai palielinātu stiprību un atvieglotu braucēja elpošanu. Lai aizsargātu sejas daļu, ķiveres augšdaļā ir izbīdīts nags. Šī tipa ķiveru konstrukcijā stikls nav paredzēts, tāpēc tās ir lietojamas kopā ar aizsargbrillēm, kas pasargās jūsu acis no dubļiem un akmeņiem. Ķivere savas īpatnējās formas dēļ pārraida lielu aeirodinamisko spiedienu, tādēļ braucienam pa šoseju nebūs piemērota, radīs lielu troksni un slodzi uz kakla muskuļiem.

Flip Up ķivere

Flip up Ķivere paceltā veidā

Slēgtā tipa ķivere, ar pilnīgu galvas aizsardzību, papildus elements ir ne tikai atverams stikliņš, bet uz augšu paceļama visa zoda daļa. Šī papildus funkcija ļauj padzerties nenovelkot ķiveri, ja nepieciešams sarunāties ar kādu, skaidri un saprotami, var vienkārši atvēr, lai kārtīgi uzelpotu. Bet papildus šai funkcijai nāk klāt mīnus, kķivere būs smagāka, lai arī tas ir gramos, tas tomēr ir uz galvas un būs jūtams. Cenas ziņā, ķivere ar paceļamo zoda daļu būs dārgāka, par slēgto ķiveri ar atveramo stiklu.

Ķivere ar atvērtu zodu nebūs tās prātīgākais risinājums.

Meitenēm zābaku piedāvājums ir tik plašs, ka būtu ko rakstīt atsevišķu rakstu. Apskatot lielākās grupas viens no piedāvājumiem ir, zābaki meitenēm pasažierēm.

Moto zābaki

“pasažieru zābaki”

Lai gan šis zābaku modelis ir iekļauts moto zābaku grupā, nevar teikt, ka tiem ir augstas aizsargfunkcijas spējas. Vienīgais ir nosegta potīte un vēsā, laikā nesalst kājas. Ja šoferis brauc ar 125 vai čoperi, aizmugurē sēdēšanai vēl būtu pieļaujams, bet noteikti neiesaku izvēlēties šādus zābakus pašām vadītājām.

Dainese Tūrisma zābaki

Šāda tipa zābaki būs vispiemērotākie meiteņu motobraucieniem. Arī pati daudzus gadus braucu ar tūrisma tipa moto zābakiem. Pirmkār tādēļ, ka tie ir no ādas, tiem ir ventilācija, un aizsargi, aizsargi kājas kaulu svarīgākajās vietās- kā var redzēt attēlā uz potītes un apakšstilba. Zole ir kausētā un izveidota ar nelielu papēdi, lai ērtāk turēt kājas uz kāpšļiem. Tie ir viegli un ar šādiem zābakiem nav problēmu pārslēgt pārnesumus un bremzēt- viegli var sajus motociklu. Arī staigāšana nelielā laika posmā nesagādā neertības, tāpēc arī redzot tūristus visbiežāk ir izmantoti šādi zābaki.

Ielas mtoto zābaki.

Šāda tipa zābaki būs vispiemērotākie meiteņu motobraucieniem. Arī pati daudzus gadus braucu ar tūrisma tipa moto zābakiem. Pirmkār tādēļ, ka tie ir no ādas, tiem ir ventilācija, un aizsargi, aizsargi kājas kaulu svarīgākajās vietās- kā var redzēt attēlā uz potītes un apakšstilba. Zole ir kausētā un izveidota ar nelielu papēdi, lai ērtāk turēt kājas uz kāpšļiem. Tie ir viegli un ar šādiem zābakiem nav problēmu pārslēgt pārnesumus un bremzēt- viegli var sajus motociklu. Arī staigāšana nelielā laika posmā nesagādā neertības, tāpēc arī redzot tūristus visbiežāk ir izmantoti šādi zābaki.

Zābaki ātrai braukšanai

Specializēti zābaki motobraucējiem ar vairākiem speciāliem aizsargiem un lielākajās slodzes vietās ar speciāli papildinātiem drošības ielikņiem. Zābaki konstruēti tā, lai pilnībā pasargātu vadītāja kāju un pēdu no traumām. Šāda tipa zābaku vairāk piemēroti sacīkšu braukšanai. Braukšanai asfalta trasēs, izbraucieniem ar baiku.

Motokrosa zābaki

Paredzēti braukšanai ar krosa motocikliem. Tikai un vienīgi piemēroti sacensībām. Ļoti cieti un stingri pieguļ kājai, motocikla vadības iekārtas sajust nav iespējams, pārnesumu pārslēgšana noteikti neatbilst tādai tehnikai, kā ar tūrisma motozābakiem. Protams kritiena gadījumā aizsargfunkcijas lielas, pat uzkrītot motociklam un iegūstot sitienu ar kāpsli ir vien zilums.

Moto kurpes:

Moto Kurpes

Moto kurpes ir atvieglota moto zābaku forma. Šis būs alternatīvs variants tiem, kas nevēlās nesāt moto zābakus. Tās būs ērtas gan moto braukšanai, gan pastaigas laikā. Aizsargās jūsu potītes, un ir pareiza forma, lai kājas būtu ērti turēt uz kāpšļiem.

Nākot uz pirmajām A kategorijas braukšanas nodarbībām šis būtu optimālākis un ērtākais risinājums. Gan jūs gan jūsu kājas būs pateicīgas par veikto izvēli. Tikai jāatcerās, tās nav vienkārši kurpes, no sparta preču veikala, bet speciālas moto kurpes, kas nopērkamas motoveikalos. Meitenēm noteikti iesaku iegātāties moto zābakus, jo vesalas kājas ir skaisti, un arī aukspapēžu kurpēs un kleitās, katrai gribas posties.

Moto jakas.

I’m a paragraph. Click once to begin entering your own content. You can change my font, size, line height, color and more by highlighting part of me and selecting the options from the toolbar.

Skaista dizaina ādas vestes, karstām vasaras dienām. Šādas vestes pieejamas motoveikalā Favorīts. Tomēr tās ir vairāk estētiskas un piemērotas moto pasākumu laikā, nekā izbraucienam.

Protams, ja ārā ir +35, tad uzvelkot muguras aizsargu, un elkoņu aizsargus un šādu vesti jūsu ķermenis būs pasargāts no iespējamām traumām, nekā vienkārši braucot topiņā.

Muguras aizsargs

Skaistas

moto jakas meitenēm

Īpaši košas un akcentiem bagātas vasaras moto jakas meitenēm motobraucējām. Jakā iekļauts neliels muguras aizsargs, plecu aizsargi un elkoņu aizsargi. Piedurknes var regulēt ar rāvējslēdzēju vēsākā laikā aizvērt, bet karstākā atvēr, lai ventilējas. Jakai ir regulējams viduklis, ja ir plāns topiņš apakšā, jaku ar sprādzēm var pieregulēt šaurāku, ja ir biezākas drēbes apakšā, jaku var pieregulēt platāku. Ir paaugstināta apkakle, kas pasargās no vēja. Mīnus ir tāds, ka moto jakās nav kārtīgi muguras sargi, tie ir jāiegādājās atsevišķi. Moto jakās nav krūšu aizsargu, kas ir liels mīnuss, jo liela daļa triecienu ir uz ķermeņa priekšdaļu, kritienā pret stūri ribas netiek pasargātas. Šī jaka ir ļoti gaiša, tātad bieži būs netīras piedurknes un priekša, un baltā krāsa ar laiku kļūst pelēcīga.

Šāda tipa moto jakas būs piemērotas tālākiem izbraucieniem, tumšā krāsā, pagarinātu aizmugurējo daļu, piedurknes regulējamas ar kniedēm un siltā odere, kas ir izņemama nepieciešamības gadījumā, kā arī daudz atstarojošo elementu. Jakai ir daudz kabatas, gan ārpusē, gan jakas iekšpusē, kas ceļojuma laikā ir nepieciešams, dokumentu vai telefona glabāšanai. šādas jakas ir no tekstila un ar goro tex, tas nodrošina, ka jaka elpo, bet tik ātri neizmirks, ļoti viegli kopjamas, dažas var mazgāt veļasmašīnā saudzīgajā režīmā bez izgriešanas programmas. Liels pluss ir paaugstinātā apkakle un rāvējslēdzēju nosedzošā daļa, kas aizsargā no vēja.

Šādām jakām ir vairākas ventilācijas vietas, pie pleciem, sānos, muguras daļā virs pleciem. Tūrisma jakas bieži ir komplektācijā ar biksēm un aizmugurējā daļā jaku un bikses var savienot ar rāvējslēdzēju, lai mugura nav plika un jaka neceltos uz augšu. Ja, jaka un bikses ir no dažādiem komplektiem pastāv iespēja, ka tos nevarēs savienot, jo neatbildīs rāvējslēdzēja izmēri. Jakas viduklis ir ļoti viekli regulējams vienkārši uz klipšiem.

Ir arī ziemas moto jakas, tās būs daudz garākas, ar biezāku tekstila audumu, noteikti ar iestrādātu goro tex un ar biezo, silto oderi. Bet ja nav nolemts braukt vēlu rudenī, vai pavasarī uz Alpu kalniem, tad visticamāk šāda jaka nav nepieciešama.

Ādas jakas:

Daudzi motobraucēji izvēlas ādas jakas nevis tekstila. Arī pati daudzus gadus braucu ar ādas jaku. Bet redzu tām vairākus mīnusus nekā plusus. Pirmkārt ādas jaka ir daudz smagāka un arī izskatu dara masīvāku. Otkārt ādas jakā ir ļoti karsti vasaras laikā. Šīs jakas ir grūti kopt, jo noteikti nevar mazgāt veļas mašīnā un tāpat kā ādas apavi arī ādas jakas ir jākopj ar ādu mitrinošiem līdzekļiem, jo karstā, sausā laikā neievaskota āda saplīst. Nekopta jaka īsā laikā var iskatīties veca un novalkāta. Ja šāda jaka samirkst vajadzēs nedēļu, lai to pilnībā izkaltētu, un nez vai to arī gribēsies darīt telpā. Ja savu ādas moto jaku gribēsiet papildināt ar uzšuvēm, tas beigsies ar vairākām salaustām adatām un sadurtiem pirkstiem. Ir vērts padomāt vai tas ir vajadzīgs. Protams labi kopjot un sekojot līdzi, tās valkāšanas laiks var būt ilgāks par tekstila jakām.

Jaka Nr1. Šādai ādas jakai ir vairāk stila raksturs nevis aizsargfunkcijas. Noteikti neieteiktu ar šādu jaku braukt kā vadītājai, šāds tērps rada vien aizsargbarjeru no nelabvēlīgiem laikapstākļiem, bet nepasargā no iespējamām traumām. Kā arī, šāds dizains bojā motociklu, ar kniedēm un rāvējslēdzējiem skrāpē krāsojumu, sevišķi bāku. Kā čoperista sievai, vizinoties kā pasažierim, lēnam 7dienas izbraucienam, baudod dabu, tas vēl varētu būt pieļaujams

Jaka Nr2. Ir nopietnāka moto ādas jaka, kurai ir speciāli plecu aizsargi, elkoņu aisargi, muguras aizsargs un nelieli aisargi krūšu daļā. Jaka ir no biezas ādas un atseviķi iestrādātām ventilācijas vietām. Šādu jaku parasti nēsā ielas motociklu vai baiku cienītāji.

Nr1

Nr2

Nr 3

Nr.3 Ir piejami kopīgie vai divdaļīgie ādas kombinzoni. Arī šie tērpi visbiežāk redzami sacensību braucējiem, vai baiku cienītājiem. Ja kombinzons ir divdaļīgais to varēs ērti valkāt atsevišķi, jaku no biksēm. Bet ja tērps ir kopīgais, tas būs neērti un daudz grūtāk kopjms.

Izēloties sev piemērotu moto jaku, tai jābūt ne vien ērtai, bet jāraksturo cilvēka tēlu un motociklu ar kuru viņš brauc. Visas šīs lietas kopā rada patīkamu braucienu un komfortu. Ja domājot par moto ekipējumu un A kategoriju pirmā lieta ko nopērkam ir ķivere un cimdi, tad noteikti trešā lieta no ekipējuma ir jaka, jo motociklam nav apsildes, un izbraucieni pavasarī, pēc garās ziemas nebūt nebūs tie karstākie.

Bikses kuras velk moto sportisti krosa sacensībās, vai tie, kas nolēmuši pavizināties pa mežiem ar enduro motocikliem. Aizsargi ir minimāli, ļoti plānas noteikti nav piemērotas braukšanai pa ielām, ceļu satiksmē. Ar šādām biksēm kopā jāvelk speciāli ceļu aizsargi.

Ceļu sargi ar augstu drošības pakāpi, aizasrg funkcijas pilda aukstā līmenī. Tie, kas brauc džinsu biksēs noteikti ieteiktu, sevi nodrošināt ar ceļu sargiem. Ceļus traumēt var ļoti ātri un atveseļošanās proces reizēm var būt ilgs un sarežģīts.

Ja laikapstākļi ir saulaini un gaisa temperatūra sasniedz +30 grādus, tad noteikti neiesaku braukt bez aizsarg ekipējuma. Ķivere, mugurassars, elkoņusargi, ceļusargi, cimdi un zābaki, aizsargā svarīgākās ķermeņa daļas- locītavas. Karstā laikā ģērbjoties pilnā ekipējumā ir karsti, un neērti, jūtot diskomfortu pazūd spējas koncentrēties drošai braukšanai. Pilnais vasaras ekipējums ar iegūtajām atlaidēm 400Ls

Pilns moto ekipējums

Pilnais ekipējums, lai dotos ceļojumā, vai izbraucieniem pavasarī un rudenī. Augstas kvalitātes ķivere, kas nodrošināda ar saulessarga funkcijām, moto jaka ar silto oderi, moto bikses ar silto oderi, (jaka un bikses ir komplekts, tāpēc ar funkciju savienot kopā), moto zābaki, cimdi ar pagarināto aproci, lai nepūš aiz piedurknēm un nesalst rokas. Ja ir ļoti vēs un vējains, papildus var lietot muguras sildītāju un kakla sildītāju. Pilnais tūrisma ekipējums ar iegūtajām atlaidēm 600Ls

Sporta ekipējums:

Motokrosa/enduro ekipējums

Šis ekipējums būs lielisks, ja vēlās uzrīkot moto pasākumu pļavā, patrennēties ar draugiem braucieniem pa mežiem, vai nolemts nopietni trenēties trasē. Šāds ekipējums būs meža endūro braucējiem un krosa cienītājiem.

Ķivere ar pagarinātu zoda daļu un nagu, komplektā ar aizsargbrillēm, moto jaka, kas ir plāna un brīva, jo apakšā jāvelk muguras un ribu aizsargi, brīvas plānas krosa moto bikses, zem kurām ir kvalitatīvi ceļusargi, krosa cimdi, krosa zābaki, kuri ir smagāki par visu ekipējumu kopsumā. Pat nelielam izmēģinājuma braucienam ar krosa motociklu noteikti iesaku lietot ekipējumu, jo parasti mazie braucieni un izmēģinājumi beidzas ar pārsteigumiem. Pilnais krosa ekipējums ar iegūtajām super atlaidēm 300Ls

Vienmēr jaatcerās, ka neviens cits Jūs nepasargās, kā vien paši. Tādēļ iegādājoties moto ekipējumu, nežēlojiet laiku piemērīt un apskatīt visu kārtīgi konsultēties ar speciālistiem. Nākot uz mācību braukšanām droši jautāt instruktoram, jo viņš ir jūsu skolotājs.

27 07 2014